Nagy Stúdió

Kapcsolat_header

Bal Esküvő Esküvő fotógaléria Esküvő fotókönyvek Esküvő videógaléria Kapcsolat_header
Esküvő

debrfekvo

 

Életünk legszebb pillanatainak megörökítése régóta mozgatja az egész emberiség képzeletét. Az előttünk járó nemzedékek sokféle kitűnő megoldása után a XX. század teljesen átalakította képi világunkat. A fotográfia futótűz sebességű elerjedésével nagymamáink nemzedéke ugyan még barnított vagy fekete-fehér technikával, de már megőrizte fiatalságuk fontos eseményeit. Abban az időben a fotográfia különleges értékkel bírt, és ezek azok a képek, melyeket a mai nemzedék, mi, déd- vagy ükunokák is féltett kincsként őrzünk.

Bár az eltelt több mint 100 év alatt a technika hatalmasat fejlődött, célunk, hogy a KÉP – legyen az pillanatfelvétel vagy mozgókép – ugyanolyan magas eszmei értékkel bírjon a rajtuk szereplők számára, mint a régi időkben.

Az objektív – mely alatt a hétköznapi nyelvben a kamera lencserendszerét értjük – bizony csalafinta eszköz, hiszen egyáltalán nem “objektív”. Mivel nem tárgyilagos, ezért a fotós, az alkotó szemével mutatja be azt a világot, melyet szeretteinknek szeretnénk megmutatni, megörökíteni.

Egy esküvőn sokszor kevés a szakmai rutin, hiszen ügyfeleink bizalma egyben magas követelményeket is jelent. Valódi szakmai felelősség, olykor szinte kihívás annak a képsorozatnak az elkészítése, mely néhány család életét generációkon át végigkíséri a nappali falán bekeretezett esküvői kép formájában.

A műtermi és a szabadtéri fotók mellett készítünk felvételeket az esküvői szertartásokról, és a vacsora felejthetetlen pillanatairól is!

A technika

Ma, mikor a hagyományos színes filmet felváltotta a digitális technológia, ismét felértékelődik a fotós, a kamerát kezében tartó fotográfus személye, munkássága. A régi idők diáit felváltották a digitális fényképezőképek automata képsorozatai, sőt! A fiataloknak mára inkább a mobiltelefonok kamerái jelentik a fényképezés mindennapjait.

A technika, azaz a fényképezőgép, legyen az hagyományos, digitális, kamerás, esetleg mobiltelefonos eszköz – bár nem lényegtelen – az alkotó ember nélkül üres, lélek nélküli gép, melybe a fotós szaktudása, a beállítások finomságai, az expozíció időzítése, a modell személyisége és nem utolsósorban a modell és a fényképész között létrejövő összhang lehelnek lelket.

Mindenkinek van előnyös, és egy még előnyösebb beállítása. Mi ott, és akkor, azt a képet készítjük el Önről.

Videózás

A videózás mára már teljesen általános, hétköznapi tevékenységgé vált, mely része a családok életének, hiszen akár egy jobb képességű mobiltelefonnal bárkinek lehetősége nyílik elkészíteni videofelvételeit, és ezek küldése, archiválása sem különösebb technikai kihívás. Fontos azonban, hogy képesek legyünk különválasztani a kamerát kezelő amatőr videós fogalmát és a profi operatőr meghatározását.

A különbségeket elsősorban a tudatos motívumkeresés, az egymás után következő képkivágások ritmusának megválasztása, a közelítések, különböző mozgások megkomponálásának gyakorlata jelenti.

A televízió-műsorok, reklámfilmek, termék-bemutatók, illetve referenciafilmek készítése során szigorúan megkövetelt szakmai tökéletességet az esküvői film elkészítése során is kötelező érvényűnek tartjuk.

A biztos kéz, a gyakorlott szem, a riporteri adottságok, a kiegyensúlyozott kompozíciók leképezése azonban önmagában kevés az emlékezetes képsorok rögzítéséhez. Elsődleges feladat, hogy a film hűen tükrözze az esemény, a rendezvény, a résztvevők, illetve ünnepeltek hangulatát, lelkiállapotát, érzelmeit.

Az igazi operatőr mindenekelőtt elsősorban a hitelességre törekszik. A szertartás egész életre szóló mondatait, a menyasszonytáncot folyamatosan rögzítjük, ezeknél a részeknél úgynevezett vágás nélküli megoldással, az eredeti, a helyszínen felvett, de szükség esetén javított hanganyaggal készítjük a filmet, melyről így egyetlen fontos részlet, egyetlen mondat sem maradhat le.

A szakmai alapok elsajátítása ennek az igen összetett feladatnak a megoldásához nem elegendő. A hitelesség mellett ugyanolyan nagy hangsúlyt kap a dokumentálás felelőssége: nem ábrázolhatunk senkit számára kedvezőtlen, esetleg kínos helyzetekben, nem mutathatunk ittas állapotban lévő, vagy a közösségi viselkedés normáit az emelkedett hangulat hatására olykor felrúgó szereplőket sem.

Az esküvői film legfontosabb jelenetei a köszöntők, búcsúztatók, polgári és templomi szertartások, az esküvői vacsora, a menyasszonyi torta, a menyasszonytánc, és a lakodalom képsorai.

Stúdiónk – az úgymond kötelező helyszínek mellett – igény szerint klipeket készít a fiatal pár készülődéséről, ahogyan a lányból menyasszony, a fiúból vőlegény válik, finom érzékenységgel megragadva a megható pillanatokat. A műtermi fotózás során ellesett pillanatokat egymásba fűzve, lassításokkal és lágy zenével megfestve elkészített klip újabb gyöngyszeme lehet a filmnek. A szabadtéri helyszíneken a fotózás alkalmával szintén remek lehetőség nyílik a fiatal pár harmonikus kapcsolatának bemutatására, illusztrálására. Ezek rögzítése során képi érzékenységünk szabadon érvényesülhet.

Mindannyian kerültünk már olyan helyzetbe, hogy hosszú időre a fotelba szögeztek minket, egy videós élménybeszámoló alkalmával. Az általában többórás felvételek megtekintése azonban a szűken vett családot leszámítva, olykor megterhelő lehet az ismerősök számára. Filmünk zárásaként egy pergő ritmusú, általában 10-15 perces összefoglalót javasolunk, melynek bemutatása mindenki számára igazi élményt nyújt. A legfontosabb, illetve legérdekesebb jeleneteket megragadva építjük fel a nagy nap klipjét, melyben a zenei aláfestés és a szükséges helyeken az atmoszférahang együttes alkalmazása éri el a kívánt hatást.

Mindez persze csak javaslat, hiszen bármiről, amit az ifjú pár elképzel, szívesen készítünk klipet, melyek zenei aláfestéséhez a fiatal pár kedvenc számait, közös emlékeiket felidéző dalait használjuk, ezzel is még inkább személyre szabottá téve filmjüket.

Le style c’est l’homme – a stílus maga az ember. Stúdiónk egyedi arculatára – mint azt már említettük – a tömegtermelést elveiben megtagadó, míves, manufaktúrához hasonlítható vonások a jellemzőek. Legfőbb célunk azonban, hogy a film ezt csak a megvalósítás profizmusának tekintetében viselje magán. Minden egyéb tekintetben a filmnek a fiatal pár saját stílusát kell tükröznie – hogy ne érezzék úgy, mintha nem is ők szerepelnének a képeken. Az őket leginkább jellemző képi világ, felvételi stílus, kamera-mozgási technika kiválasztásának érdekében már jóval a felvételkészítés megkezdése előtt meg kell ismernünk a pár egyéniségét, hiszen amit az egyik ember elbűvölő képsornak tart, az a másik számára esetleg túl hivalkodó lehet.

Mindig szem előtt kell tartani, hogy ezek a felvételek az utókornak készülnek! Csak akkor fogja a fiatal pár még évek múltán is sajátjának tekinteni a filmet, ha az tényleg ÚGY szól róluk, ahogyan elképzelték.

A jelenetek felvétele, elkészítése után következő munkafázis jelenti általában a legnagyobb problémát az átlagos videós számára. A képsorok, klipek ízléses, maradéktalan filmélményt nyújtó szerkesztése, vágása magas szaktudást, ugyanakkor jelentős rutint igényel a digitális technológia alkalmazójától. Az eseményről készült film egy összehangolt stúdiómunka eredménye, melyhez a szakma alapos ismerete mellett sok türelem és gyakorlat szükséges.

A felvételi stílus mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a különböző formátumok minőség-különbsége. Már az első beszélgetéseken felvetjük a hagyományos DVD-minőségű film, vagy az újabb, nagyobb felbontást, és ezáltal még tökéletesebb képminőséget nyújtó Full HD technika alkalmazásának kérdését.

A DVD vagy Blu Ray korongok minden esetben menüvel indulnak, melyet szintén a fiatal pár igényeihez igazítunk. Palettánk a kifinomultan egyszerűtől az animációkat is tartalmazó bonyolult megoldásokig széles skálán ad lehetőséget a menü kiválasztására. A lemezek és borítók egyedi kivitelű felülete, a menüvel harmonizáló grafikája szintén személyes választás, ahol ismételten a fiatalok elképzeléseihez alkalmazkodunk.